Klachten en geschillen

Wij zijn je graag zo goed mogelijk van dienst en doen ons uiterste best de administratie en de uitkeringen zo goed mogelijk te regelen. Toch kan er weleens iets misgaan. We willen graag dat je jouw klacht meldt via het contactformulier bij contact. Dat helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren. Het pensioenfonds behandelt je klacht volgens de klachten- en geschillenregeling (pdf).

Dit zijn de stappen. De volgorde is belangrijk

  1. Ben je niet tevreden? Laat het ons dan weten via de pensioenuitvoerder (Achmea Pensioenservices). We zoeken dan samen naar een oplossing.
  2. Niet tevreden met onze oplossing? Geef de klacht door aan de pensioenuitvoerder (Achmea Pensioenservices).
  3. Niet tevreden met het antwoord van de pensioenuitvoerder? Geef de klacht door aan de klachtencommissie van het pensioenfonds.
  4. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Geef de klacht door aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Hebben we binnen 12 weken geen oplossing geboden voor jouw klacht of ben je het niet eens met de uitkomst? Dan is er sprake van een geschil. Hiervoor kun je om bemiddeling of om een uitspraak vragen bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Kijk op geschilleninstantiepensioenfondsen.nl

Verder kun je altijd naar de rechter.

Contact opnemen

afbeelding stap 1 klachten
Stap 1

Ben je niet tevreden? Deel dit met ons.

afbeelding stap 2 klachten
Stap 2

Wij werken aan een oplossing. Je hoort binnen 4 weken van ons.

afbeelding stap 3 klachten
Stap 3

Ben je nog steeds niet tevreden met onze oplossing? Dien dan een klacht in. Je hoort binnen 6 weken van ons.

afbeelding stap 4 klachten
Stap 4

Je kunt terecht bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen, als je na 12 weken geen oplossing hebt of niet tevreden bent met de oplossing.

Chat